Icono del sitio CGT País Valencià i Múrcia

22-o València: Cicle anARCO. Ètiques i estètiques llibertàries

Cicle anARCO. Ètiques i estètiques llibertàries. Llorenç Barber

19.00h a l’aula 1

Cicle anARCO: ètiques i estètiques llibertàries

anARCO és un cicle pensat al voltant de l’art i la seua relació amb allò llibertari. Una vegada al mes, i amb voluntat de recerca, analitzarem diferents estètiques o projectes que, tot i que no es reconeixen en un moviment polític determinat, pretenen desafiar el caràcter liberal de la institució art.

Comptarem amb artistes i temàtiques tan apassionants com Llorenç Barber i l’art sonor i d’acció en la tradició Dadà-Fluxus (on ha quedat tot allò?); als cossos, les eròtiques que arriben des de l’àmbit de les funcionalitats diverses; els gèneres en disputa del món queer i les radicalitats postporno; l’art activista i col·laboratiu amb distints moviments socials; els àmbits de l’edició independent i la il·lustració compromesa i alternativa; els esdeveniments salvatges d’una poesia de l’oralitat; etc., etc. Tot anirà passant pel nostre espai per explicar-se i sotmetre’s a un debat intens.


22 d’octubre 2016
a les 19.00h.
Llorenç Barber:
Un Art Alliberat.

Llorenç Barber (1948) és compositor, músic, instrumentista, musicòleg, campanòleg i artista sonor (en els camps de la poesia fonètica i la veu difònica) de renom internacional, fill del Dadà més duchampià, de John Cage i de l’esperit Fluxus, a alguns artistes dels quals, en temps encara més precaris, va passejar per València amb una furgoneta. Llorenç és un dels pocs artistes que practiquen una música èpica, utòpica i radicalment contextual, allunyada d’allò terapèutic-narcisista que ha esdevingut hegemònic en el moment neoliberal; per exemple en la forma dels concerts urbans amb campanes i la desmesura dels concerts “de sol a sol”. Teòric i gestor, “una de les més importants experiències de nova música a Europa” segons Robert Ashley, els seus concerts paisatgístics i ciutadans s’han enriquit amb la sonora inclusió de tambors, sirenes, vaixells, canons, focs d’artifici així com de músics o bandes de música distribuïdes per l’espai. Parlem d’un músic/ artista que ha fet gaudir amb la seua música a més de 150 ciutats a diversos països: Espanya, Alemanya, Argentina, Àustria, Brasil, Colòmbia, Cuba, Dinamarca, Eslovènia, França, Guatemala, Itàlia, Japó, Mèxic, Països Baixos, Polònia, Portugal, Regne Unit…

Entre les seues moltes i profitoses publicacions paga la pena de conèixer Músiques d’intempèrie, traduït del castellà per Carles Hac Mor i Elisabet Bruna (Tarragona: Arola Editors, 2009), un exercici de lucidesa que deixa molt alt el llistó de la reflexió estètica amb un discurs més que ben esmolat.

Publicat en Octubre CCC

Comparteix
Salir de la versión móvil