CGT denuncia que Correos gasta quasi 3 milions d’euros en el seguiment i control de les baixes mèdiques per part de serveis privats externs
Comunicat de premsa
Són ja un total de 4.691.000 euros gastats des de juliol de 2010, data d’un altre contracte, en una comesa que ja realitza la Inspecció Mèdica de la Seguretat Social i les mútues, en el cas del personal laboral, i la mutualitat de funcionaris civils, MUFACE, en el dels funcionaris. La despesa i malbaratament que suposa la duplicitat d’aquestes funcions contrasta amb la política de recursos humans, amb retallades de personal, zones sense repartir i salaris congelats
El passat 26 de desembre de 2014, va eixir publicat en el BOE l’anunci de la SOCIEDAD ESTATAL CORREOS I TELEGRAFOS S.A. licitant la contractació de serveis mèdics externs, per al control i seguiment de les baixes mèdiques, per una quantitat milionària de 2.843.500 d’euros, que sumada a la contractació que es va fer al juliol de 2010, per import 1.848.165 euros, des d’aquesta data, Correos duplica, malbarata, malgasta i regala quasi 4.700.000 d’euros a una empresa de gestió d’incapacitats temporals, presumint ser la mateixa la que finalment siga “agraciada” amb l’adjudicació.
La Secció Sindical de CGT en Correos d’Alacant denuncia públicament la nefasta gestió dels recursos econòmics d’una empresa 100% estatal, duplicant un servei que ja realitza la inspecció mèdica de la seguretat social, i les mútues, que amb l’última llei els dóna quasi tot el control de les I.T. al personal laboral, i d’altra banda en el 2014, MUFACE abonament a la seguretat social 1.332.175 euros en la pròrroga anual en el control i seguiment de funcionaris en baixa mèdica.
Mentre aquest generós “regal” es fa, els treballadors de Correos com a empleats d’una empresa estatal, veiem fa anys les nostres nòmines congelades i retallades, i a la petició d’increment de plantilla, la resposta és que no es disposa de pressupost.
Un total contrasentit veient com es balafien milers i milers d’euros. Una política empresarial d’assetjament i pressió mèdica a forçar altes sense una curació total, a treballadors. Una inexistent política de prevenció i salut laboral, al no readaptar a treballadors a llocs adequats al seu estat de salut. Avortaments d’empleades per realització de treballs contraindicats en el seu estat de gestació, ja denunciats públicament i judicialment. Carters ordenats a repartir amb crosses, etc, etc. I la guinda d’aquesta licitació ve ressenyada en la pàgina 25 del plec de condicions on es bonifica amb fins a un 4% de la facturació anual en cas de rebaixar-se l’absentisme 0,20 punts, una clara invitació a les altes mèdiques prematures. Aquest annex ve encadenat al també interès per part dels directius de Correos, en incloure’s entre les seues altes retribucions, primes per reducció de l’absentisme.
Secció Sindical de CGT Correos Alacant
23 de gener de 2015
Comunicado de prensa
CGT denuncia que Correos gasta casi 3 millones de euros en el seguimiento y control de las bajas médicas por parte de servicios privados externos
Son ya un total de 4.691.000 euros gastados desde julio de 2010, fecha de otro contrato, en un cometido que ya realiza la Inspección Médica de la Seguridad Social y las mutuas, en el caso del personal laboral, y la mutualidad de funcionarios civiles, MUFACE, en el de los funcionarios. El gasto y derroche que supone la duplicidad de estas funciones contrasta con la política de recursos humanos, con recortes de personal, zonas sin repartir y salarios congelados
El pasado 26 de diciembre de 2014, salió publicado en el BOE el anuncio de la SOCIEDAD ESTATAL CORREOS Y TELEGRAFOS S.A. licitando la contratación de servicios médicos externos, para el control y seguimiento de las bajas médicas, por una cantidad millonaria de 2.843.500 de euros, que sumada a la contratación que se hizo en julio de 2010, por importe 1.848.165 euros, desde esta fecha, correos duplica, derrocha, malgasta y regala casi 4.700.000 de euros a una empresa de gestión de incapacidades temporales, presumiendo ser la misma la que finalmente sea “agraciada” con la adjudicación.
La Sección Sindical de CGT en Correos de Alicante denuncia públicamente la nefasta gestión de los recursos económicos de una empresa 100% estatal, duplicando un servicio que ya realiza la inspección médica de la seguridad social, y las mutuas, que con la última ley les da casi todo el control de las I.T. al personal laboral, y por otra parte en el 2014, MUFACE abono a la seguridad social 1.332.175 euros en la prórroga anual en el control y seguimiento de funcionarios en baja médica.
Mientras este generoso “regalo” se hace, los trabajadores de correos como empleados de una empresa estatal, vemos hace años nuestras nóminas congeladas y recortadas, y a la petición de incremento de plantilla, la respuesta es que no se dispone de presupuesto. Un total contrasentido viendo cómo se despilfarran miles y miles de euros. Una política empresarial de acoso y presión médica en forzar altas sin una curación total, a trabajadores. Una inexistente política de prevención y salud laboral, al no readaptar a trabajadores a puestos adecuados a su estado de salud. Abortos de empleadas por realización de trabajos contraindicados en su estado de gestación, ya denunciados públicamente y judicialmente. Carteros ordenados a repartir con muletas, etc, etc Y la guinda de esta licitación viene reseñada en la página 25 del pliego de condiciones donde se bonifica con hasta un 4% de la facturación anual en caso de rebajarse el absentismo 0,20 puntos, una clara invitación a las altas médicas prematuras. Este anexo viene encadenado al también interés por parte de los directivos de correos, al incluirse entre sus altas retribuciones, primas por reducción del absentismo.
Sección Sindical de CGT Correos Alicante
23 de enero de 2015
Publicar comentario