Nota de Premsa
La Confederació General del Treball impulsa la celebració d’una assemblea de treballadores i treballadors de totes les contractes afectades. Serà el dissabte 13 de setembre a les 10h en el local del sindicat (Av. del Cid, 154) i en ella es decidiran futures accions. La central critica que la Generalitat Valenciana estiga promovent tant l’acomiadament massiu d’empleades subcontractades en el seu centre administratiu, com aprofundint en la precarització de les condicions laborals. CGT condemna les polítiques privatitzadores.
La Generalitat Valenciana ha presentat un nou plec de condicions per a la subhasta de la neteja en la seua ciutat administrativa, el flamant complex 9 d’Octubre.
Per a indignació del col·lectiu de treballadors, format majoritàriament per dones, el document arreplega nous requeriments que, de complir-se, suposarien un greu perjudici per a les 77 empleades que treballen actualment en la neteja diària de les torres.
En primer lloc, es licita per a una sola empresa un servei que actualment estan oferint sis companyies. A més, tenint en compte que moltes empleades treballen a mitja jornada, o fins i tot dues hores diàries, “en el cas que totes estigueren a jornada completa, desapareixerien ja d’entrada 11 llocs de netejadora, un i mig d’especialista i 2 i mig de responsables d’equip. Si aplicàrem mitges jornades serien 22 llocs de treball”, explica CGT en un comunicat que ha repartit ja en el centre de treball.
Així mateix, el plec arreplega una reducció en el segon any del 29,10% d’hores de treball efectives, xifra que es tradueix en altres 10 persones a jornada completa o 20 empleades a mitja jornada acomiadades.
Una mesura que, tal com s’afirma des del sindicat de neteja de CGT a València “aprofundeix en les diferències del servei en funció de l’estatus. Mentre els consellers tenen assegurada la neteja diària i total de la seua planta, els treballadors del complex veuran significativament minvada la neteja de despatxos, arxius, etc.”
Finalment, CGT assenyala també la rebaixa del preu hora marcat per l’administració que, òbviament, repercutiria en els salaris del personal. En aquest sentit, el sindicat culpa a les polítiques privatitzadores de la situació actual de precarietat que pateix el sector de la neteja.
Front a la política de subcontractacions de la Generalitat Valenciana i contra el nou plec de condicions proposat, CGT crida a participar en l’assemblea que tindrà lloc en l’Avinguda del Cid 154 a les 10h del dissabte 13 de setembre.
Gabinet de Premsa CGT-PV
11 de setembre 2014
Nota de Prensa
CGT denuncia que el nuevo pliego de condiciones para la subcontratación de la limpieza en el Complejo Administrativo 9 d’Octubre supone reducir a la mitad los actuales puestos de trabajo
La Confederació General del Treball impulsa la celebración de una asamblea de trabajadoras y trabajadores de todas las contratas afectadas. Será el sábado 13 de septiembre a las 10h en el local del sindicato (Av. del Cid, 154) y en ella se decidirán futuras acciones. La central critica que la Generalitat Valenciana esté promoviendo tanto el despido masivo de empleadas subcontratadas en su centro administrativo, como ahondando en la precarización de las condiciones laborales. CGT condena las políticas privatizadoras.
La Generalitat Valenciana ha presentado un nuevo pliego de condiciones para la subasta de la limpieza en su ciudad administrativa, el flamante complejo 9 d’Octubre.
Para indignación del colectivo de trabajadores, formado mayoritariamente por mujeres, el documento recoge nuevos requerimientos que, de cumplirse, supondrían un grave perjuicio para las 77 empleadas que trabajan actualmente en la limpieza diaria de las torres.
En primer lugar, se licita para una sola empresa un servicio que actualmente están ofreciendo seis compañías. Además, teniendo en cuenta que muchas empleadas trabajan a media jornada, o incluso dos horas diarias, “en el caso de todas estuvieran a jornada completa, desaparecerían, ya de entrada 11 puestos de limpiadora, uno y medio de especialista y 2 y medio de responsables de equipo. Si contásemos medias jornadas serían 22 puestos de trabajo”, explica CGT en un comunicado que ha repartido ya en el centro de trabajo.
Asimismo, el pliego recoge una reducción en el segundo años del 29,10% de horas de trabajo efectivas, cifra que se traduce en otras 10 personas a jornada completa ó 20 empleadas a media jornada despedidas.
Una medida que, tal y como se afirma desde el sindicato de limpieza de CGT en Valencia “ahonda en las diferencias del servicio en función del estatus. Mientras los consellers tienen asegurada la limpieza diaria y total de su planta, los trabajadores del complejo verán significativamente mermada la limpieza de despachos, archivos, etc.”
Finalmente, CGT señala también la rebaja del precio hora marcado por la administración que, obviamente, repercutiría en los salarios del personal. En este sentido, el sindicato culpa a las políticas privatizadoras de la situación actual de precariedad que padece el sector de la limpieza.
Frente a la política de subcontrataciones de la Generalitat Valenciana y contra el nuevo pliego de condiciones propuesto, CGT llama a participar en la asamblea que tendrá lugar en la Avenida del Cid 154 a las 10h del sábado 13 de septiembre.
Gabinete de Prensa CGT-PV
11 de septiembre 2014