Comunicat del Ple de CGT del País Valencià i Múrcia celebrat a Alacant el 5 d’abril de 2014

En primer lloc, agrair i felicitar als companys i companyes d’Alacant pel treball realitzat per a aconseguir que el desenvolupament del Ple fóra possible i realitzable. Van saber posar les condicions necessàries per a crear un ambient de cordialitat, que va permetre a les delegacions foranes sentir-se com a casa.

Amb un extens ordre del dia, el Ple va arrancar a les 11,30h. Es van crear diferents comissions per a comptabilitzar i resumir els acords dels sindicats a les ponències que es presentaven dels punts 4, 5, 6, 7 i 8 de l’ordre del dia.

Després de la tabulació i debatre tots els punts de forma intensa, cal entendre, uns més que uns altres al llarg de tot el dia, s’acorda:

•  Aprovar l’informe de gestió de les diferents secretaries del Secretariat Permanent del PV i Múrcia.
  •  Ratificar a la secretaria d’Organització del SP del PV i Múrcia en la persona de José Luís Lázaro.
  •  Al punt 4. Queden aprovades per unanimitat les ponències presentades per Puri Eisman i cinc més, per a la realització de dues campanyes; una sobre el llenguatge no sexista i l’altra sobre definició ideològica. També s’aprova, de forma parcial, la presentada per Marc Bañuls i tres més sobre l’autogestió com a eina del canvi. D’aquesta ponència solament s’aprova el text referit a l’autogestió, la resta queda exclosa. I no s’aprova la ponència sobre solidaritat sindical i social per a la creació d’un sindicat de precaris i aturats, ponència presentada per Enric Tarrida.
  •  Al punt 5. Queda aprovada la ponència sobre eleccions sindicals i els seus recursos, presentada per Juan Jiménez. I no s’aproven les presentades per Daniel Garijos i Marc Bañuls per considerar que l’aprovada és més completa i no contradiu les anteriors.
  •  Al punt 6. Estatuts de CGT del PV i Múrcia, ponència presentada per Adrián Clemente i dues més. El Ple vota no, per tant els estatuts no es toquen.
  •  Al punt 7. Banca ètica. S’aprova la ponència presentada per Emilia Moreno i dos més, eliminant les línies 93 i 94.
  •  Al punt 8 pressupost de finances del PV i Múrcia. Queda aprovat el pressupost per un escàs marge. També s’aproven les dues ponències presentades per Enric Tarrida i una altra sobre la transparència i gestió de les quotes. Queden no aprovades: la de pressupostos de Marc Bañuls i la de solucions a una situació econòmica de Santiago Villaverde.A partir d’aquest moment li correspon al SP del PV i Múrcia engegar-se en la difícil tasca del compliment de la resolució del Ple. Però també correspon la col•laboració i el compromís de l’afiliació, seccions sindicals, sindicats i federacions locals, sense aquests ens seria impossible la seua realització, perquè aquests acords són un compromís per a tota la CGT, no és per a un grapat de persones, perquè en aquest cas no seria possible aquest projecte sindical i social.

Aquest document és tan sol un comunicat per a informar a l’afiliació en general del que va transcórrer en el Ple. Evidentment no és un Acta, on en ella es reflectirà amb veracitat les dades, contingut i acords de les delegacions presents i serà remesa a les parts quan estiga disponible.

Secretaria de Comunicació CGT PV i Múrcia